«Ζωντανεύοντας» τις ευχές των παιδιών τα Χριστούγεννα: 5 δημιουργικές δραστηριότητες

Κάθε χρόνο αυτές τις μέρες, μικροί και μεγάλοι ανταλλάσουν ευχές, επιθυμίες, προσδοκούν να πάρουν τα αγαπημένα τους δώρα οι μικρότεροι, αναμένουν καλύτερες προοπτικές με την έλευση της νέας χρονιάς οι μεγαλύτεροι.. “Θέλω..”, “Θα ήθελα…”, “Μακάρι να..” ακούγονται απ’ όλα τα στόματα!
Τις περισσότερες φορές, οι επιθυμίες των παιδιών σχετίζονται με υλικά αγαθά, ωστόσο γνωρίζουμε καλά πως πέρα και πάνω απ’ όσα λένε ή δείχνουν εξωτερικά, τα παιδιά θέλουν να αισθάνονται ασφάλεια, αγάπη & αποδοχή στην οικογένειά τους ή το περιβάλλον τους.
Με αφορμή λοιπόν αυτές τις γιορτινές μέρες, ας ενθαρρύνουμε τα παιδιά μας να μοιραστούν μαζί μας τι είναι αυτό που θα τα κάνει χαρούμενα κι ευτυχισμένα, εκτός από την απόκτηση του αγαπημένου τους παιχνιδιού. Μπορεί να είναι μια δραστηριότητα με όλη την οικογένεια, ή ένα ταξίδι στη γιαγιά που ζει μακριά.
“Κι αν αυτό που ζητά δε γίνεται;” Βέβαια, το ότι δε θα εκπληρωθούν ενδεχομένως όλες οι ευχές του παιδιού δε θα πρέπει να μας ανησυχεί ή να αποτελέσει ανασταλτικό παράγοντα προκειμένου να τις εκφράσει ποικιλοτρόπως. Εξάλλου είναι ευκαιρία μ’ αυτό τον τρόπο να κατανοήσει πως δε γίνονται πάντα όσα θέλουμε, αυτό όμως δε μας εμποδίζει να εκφράζουμε τις επιθυμίες μας, να περνάμε καλά και να τις κρατάμε μέσα μας για να πραγματοποιηθούν κάποια άλλη στιγμή.
Πώς λοιπόν θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε τα παιδιά ώστε να βιώσουν και να συμμετέχουν με τον δικό τους τρόπο στην εκπλήρωση των ευχών & επιθυμιών τους;

Ακολουθούν 4+1 ιδέες για ευχές.. βιωματικές

  • Να χρησιμοποιήσει εικαστικά μέσα ώστε να εικονοποιήσει την ευχή του: μπογιές κάθε είδους, εικόνες από περιοδικά, υλικά της φύσης, πλαστελίνη και άλλα, μπορούν να αποτελέσουν τον καμβά για τη δημιουργία του!
  • Να γράψει πάνω σε αστεράκια ή αγγελάκια για παράδειγμα, όσες περισσότερες λέξεις μπορεί να σκεφτεί σχετικά με την ευχή του & να τις στολίσει στο δέντρο ή στο δωμάτιό του. “Πώς νιώθω μ’αυτή την ευχή;”, “Με ποιές λέξεις θα την περιγράψω;”, “Ποιοί μπορούν να τη μοιραστούν μαζί μου;” και άλλες ερωτήσεις θα τον βοηθήσουν να σκεφτεί πολλές λέξεις!
  • Να φτιάξει μια ιστορία ή ένα παραμύθι μ’ αυτή την ευχή την οποία μπορεί να τη διανθίσει με ανάλογες εικόνες, ζωγραφιές ή αυτοκόλλητα. Πρωταγωνιστής της ιστορίας μπορεί να είναι το ίδιο το παιδί!
  • Να δραματοποιήσει την παραπάνω ιστορία παίζοντας ένα θεατρικό σκετσάκι! Φυσικά η συμμετοχή και άλλων μελών της οικογένειας ή φίλων είναι κάτι παραπάνω από επιθυμητή.
  • Να γράψει στιχάκια που μιλάνε για την ευχή του & να συνθέσει μια δικιά του μελωδία ή να τα τραγουδήσει μ’ έναν γνωστό κι αγαπημένο του μουσικό σκοπό. Επιπρόσθετα μπορεί να συνοδέψει το τραγουδάκι του με ένα μουσικό όργανο ή απλά μ’ ένα τύμπανο ή ντέφι!
Εσείς ποιά δραστηριότητα πιστεύετε πως θα αρέσει περισσότερο στο παιδί σας και γιατί;

Σχετικά άρθρα

Η μουσική αγαπάει τον αυτισμό

Η μουσική αγαπάει τον αυτισμό

Το Εργαστήριo “Η μουσική αγαπάει τον αυτισμό” τις Τετάρτες 11, 18, 25 Φεβρουαρίου (για παιδιά ηλικίας 5-7 ετών) και τις Τετάρτες 4, 11, 18 Μαρτίου 2015 (για παιδιά ηλικίας 5-7 ετών). Το επιτυχημένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα...

Δημοσιεύτηκε
4+1 δημιουργικές δραστηριότητες στο χιόνι!

4+1 δημιουργικές δραστηριότητες στο χιόνι!

Το χιόνι είναι συνώνυμο της διασκέδασης και της ανεμελιάς για μικρούς αλλά και μεγάλους. Πόσοι μαθητές μόλις βλέπουν τις πρώτες νιφάδες χιονιού να κάνουν την εμφάνισή τους στον ουρανό δεν εύχονται να χιονίσει πολύ ώστε να μην πανε την επόμενη...

Μια ξεχωριστή καφετέρια στην Αθήνα

Μια ξεχωριστή καφετέρια στην Αθήνα

«Εδώ οι κανονικοί δεν έχουν δουλειά, και εμείς θα πάρουμε αυτά τα παιδιά, να ζημιωθούμε κιόλας;». Αυτή ήταν η απάντηση ιδιοκτήτη μικρής επιχείρησης, όταν η κ. Γεωργία Βαμβουνάκη – Ραφάν τον προσέγγισε, προτείνοντας μια κοπέλα με κώφωση για...

Φθινοπωρινή δραστηριότητα πρώτης αρίθμησης

Φθινοπωρινή δραστηριότητα πρώτης αρίθμησης

Τώρα το φθινόπωρο, τα φύλλα των δέντρων προσφέρονται για ποικίλες δραστηριότητες χειροτεχνίας και μάθησης για τα παιδιά! Μια δραστηριότητα που εισάγει το παιδί στην έννοια των αριθμών (αναγνώριση αριθμών, ταύτιση αριθμού και ποσότητας) και...

Αφήστε ένα σχόλιο