Τα οφέλη της συναισθηματικής αγωγής

“Τα βασικά χαρακτηριστικά των γονιών που εφαρμόζουν τη συναισθηματική αγωγή είναι τα παρακάτω:

1. Έχουν επίγνωση των συναισθημάτων των παιδιών τους.
2. Βλέπουν το συναίσθημα ως μια ευκαιρία για οικειότητα και διδασκαλία.
3. Ακούν προσεκτικά, δείχνουν ενσυναίσθηση και αναγνωρίζουν τα αρνητικά συναισθήματα του παιδιού.
4. Βοηθούν το παιδί να βρει λέξεις για να κατονομάσει τα συναισθήματά του.
5. Τέλος, θέτουν όρια κα ι ταυτόχρονα εξετάζουν κάποιες στρατηγικές για την επίλυση συγκεκριμένων προβλημάτων.

Πολλές από τις θετικές συνέπειες που εντοπίσαμε στα παιδιά αυτά (τα οποία έχουν ανατραφεί με συναισθηματική αγωγή) είναι το αποτέλεσμα χαρακτηριστικού το οποίο ονομάζουμε “υψηλό τόνο πνευμονογαστρικού” που αφορά την ικανότητα ενός ατόμου να ρυθμίζει τις ακούσιες φυσιολογικές λειτουργίες του αυτόνομου νευρικού του συστήματος.

Όπως τα παιδιά που διαθέτουν καλό μυϊκό τόνο διαπρέπουν στον αθλητισμό, έτσι και τα παιδιά με υψηλό τόνο του πνευμονογαστρικού διακρίνονται για την καλύτερη ανταπόκρισή τους στις συναισθηματικές εντάσεις και την αμεσότερη αποκατάστασή τους. Επίσης τα παιδιά των οποίων οι γονείς εφάρμοζαν την συναισθηματική αγωγή έδειχναν, περισσότερο από τα υπόλοιπά, μεγαλύτερη ψυχοβιολογική ανταπόκριση στο στρες, την οποία ακολουθούσε ταχύτερη αποκατάσταση.

Αυτή η ικανότητα μπορεί να φανεί χρήσιμη στα παιδιά καθ’ όλη τη διάρκεια της παιδικής τους ηλικίας αλλά και αργότερα. Πρόκειται για μια διάσταση της συναισθηματικής νοημοσύνης που τους επιτρέπει να εστιάζουν την προσοχή τους και να συγκεντρώνονται στα μαθήματα τους. Και καθώς τα εφοδιάζει με τη συναισθηματική ανταπόκριση και τον αυτοέλεγχο που χρειάζονται για να συναναστραφούν με άλλα παιδιά, η διάσταση αυτή είναι χρήσιμη για τη δημιουργιά και τη διατήρηση φιλικών σχέσεων.”

Απόσπασμα από το βιβλίο: “Η συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών“, John Gottman

Σχετικά άρθρα

Τα αναγνωστικά ορόσημα ανά ηλικία

Τα αναγνωστικά ορόσημα ανά ηλικία

Δεν αναπτύσσουν όλα τα παιδιά με τον ίδιο ρυθμό τις αναγνωστικές τους ικανότητες. Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένα ορόσημα από τα οποία αναμένονται να περάσουν τα περισσότερα παιδιά. Στη συνέχεια παρουσιάζονται τα αναγνωστικά ορόσημα ανά ηλικία: 0-12...

Καλλιεργώντας μια θετική μαθητική νοοτροπία:8+1 τρόποι σκέψης

Καλλιεργώντας μια θετική μαθητική νοοτροπία:8+1 τρόποι σκέψης

ΤΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΛΕΩ ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ; αντί.. -δεν είμαι καλός σ’ αυτό -είμαι πολύ καλός σ’ εκείνο -τα παρατάω -είναι πολύ δύσκολο -δεν μπορώ να τα καταφέρω καλύτερα -δεν μπορώ να κάνω τα μαθηματικά -έκανα λάθος -δε θα γίνω ποτέ έξυπνος σαν...

“Δεν θέλω να πάω σχολείο!”: πιθανές αιτίες της σχολικής άρνησης

“Δεν θέλω να πάω σχολείο!”: πιθανές αιτίες της σχολικής άρνησης

Σχεδόν όλοι έχουμε έρθει αντιμέτωποι με τη δήλωση αυτή: « Δε θέλω να πάω σχολείο!». Μακάρι να υπήρχε μία σωστή και πειστική απάντηση ταιριαστή σε κάθε περίπτωση. Αλλά δεν υπάρχει. Γιατί όλα εξαρτώνται από το κάθε παιδί, από το τι συμβαίνει την...

Τα παιδιά μαθαίνουν παίζοντας!

Τα παιδιά μαθαίνουν παίζοντας!

Αφιερώστε χρόνο παίζοντας με το παιδί σας όσο πιο συχνά μπορείτε στο σπίτι, τη βόλτα, το αυτοκίνητο… Λίγο πριν το τέλος του μαθήματος παίξτε με τον μαθητή σας… M’ αυτό τον τρόπο θα έχετε ένα παιδί κι έναν μαθητή που:

Αφήστε ένα σχόλιο