Τα οφέλη της συναισθηματικής αγωγής

“Τα βασικά χαρακτηριστικά των γονιών που εφαρμόζουν τη συναισθηματική αγωγή είναι τα παρακάτω:

1. Έχουν επίγνωση των συναισθημάτων των παιδιών τους.
2. Βλέπουν το συναίσθημα ως μια ευκαιρία για οικειότητα και διδασκαλία.
3. Ακούν προσεκτικά, δείχνουν ενσυναίσθηση και αναγνωρίζουν τα αρνητικά συναισθήματα του παιδιού.
4. Βοηθούν το παιδί να βρει λέξεις για να κατονομάσει τα συναισθήματά του.
5. Τέλος, θέτουν όρια κα ι ταυτόχρονα εξετάζουν κάποιες στρατηγικές για την επίλυση συγκεκριμένων προβλημάτων.

Πολλές από τις θετικές συνέπειες που εντοπίσαμε στα παιδιά αυτά (τα οποία έχουν ανατραφεί με συναισθηματική αγωγή) είναι το αποτέλεσμα χαρακτηριστικού το οποίο ονομάζουμε “υψηλό τόνο πνευμονογαστρικού” που αφορά την ικανότητα ενός ατόμου να ρυθμίζει τις ακούσιες φυσιολογικές λειτουργίες του αυτόνομου νευρικού του συστήματος.

Όπως τα παιδιά που διαθέτουν καλό μυϊκό τόνο διαπρέπουν στον αθλητισμό, έτσι και τα παιδιά με υψηλό τόνο του πνευμονογαστρικού διακρίνονται για την καλύτερη ανταπόκρισή τους στις συναισθηματικές εντάσεις και την αμεσότερη αποκατάστασή τους. Επίσης τα παιδιά των οποίων οι γονείς εφάρμοζαν την συναισθηματική αγωγή έδειχναν, περισσότερο από τα υπόλοιπά, μεγαλύτερη ψυχοβιολογική ανταπόκριση στο στρες, την οποία ακολουθούσε ταχύτερη αποκατάσταση.

Αυτή η ικανότητα μπορεί να φανεί χρήσιμη στα παιδιά καθ’ όλη τη διάρκεια της παιδικής τους ηλικίας αλλά και αργότερα. Πρόκειται για μια διάσταση της συναισθηματικής νοημοσύνης που τους επιτρέπει να εστιάζουν την προσοχή τους και να συγκεντρώνονται στα μαθήματα τους. Και καθώς τα εφοδιάζει με τη συναισθηματική ανταπόκριση και τον αυτοέλεγχο που χρειάζονται για να συναναστραφούν με άλλα παιδιά, η διάσταση αυτή είναι χρήσιμη για τη δημιουργιά και τη διατήρηση φιλικών σχέσεων.”

Απόσπασμα από το βιβλίο: “Η συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών“, John Gottman

Σχετικά άρθρα

Ας επιλέξουμε το φως!

Ας επιλέξουμε το φως!

Ας επιλέξουμε λοιπόν το χαμόγελο και όχι την δυσαρέσκεια, την αποδοχή και όχι την κριτική, την υπομονή και όχι την βιασύνη, την γνώση και όχι την άγνοια. Ίσως να μην είναι πάντα εύκολο, αλλά τ’ αποτελέσματα τόσο στο εκπαιδευτικό/θεραπευτικό...

Βοηθώντας τα αδέλφια των παιδιών με αυτισμό

Βοηθώντας τα αδέλφια των παιδιών με αυτισμό

Τα αδέλφια των παιδιών με αυτισμό αποτελούν μία μοναδική κατηγορία αδελφών. Εκτός από αδέλφια παιδιών με ιδιαιτερότητες όμως, δεν πρέπει να ξεχνάτε, κατά τη διάρκεια της διαπαιδαγώγησής τους, ότι παραμένουν κυρίως παιδιά με ξεχωριστές και...

Ευχές για το Πάσχα

Ευχές για το Πάσχα

Πολλές ευχές για αγάπη & ευτυχία σε όλα τα παιδιά & τις οικογένειές τους με αφορμή τις γιορτινές μέρες του Πάσχα! Μαζί με το Πάσχα φαίνεται πως ήρθε -επιτέλους- και η άνοιξη! Μιας και οι πασχαλινές διακοπές για τους μαθητές...

Η ομορφιά της διαφορετικότητας και το “εκπαιδευτικό σύστημα”

Η ομορφιά της διαφορετικότητας και το “εκπαιδευτικό σύστημα”

Η Μαρία είναι μαθήτρια της Γ` Δημοτικού. Της κάνω το μάθημα των εικαστικών από την πρώτη τάξη. Είναι από εκείνα τα παιδιά που αν και είναι καλή μαθήτρια και πρόθυμη, οι δάσκαλοί της το ίδιο και οι συμμαθητές της, δυσφορούν συχνά όταν είναι κοντά...

Αφήστε ένα σχόλιο