Οι “συναισθηματικοί παιδαγωγοί”

Στο βιβλίο του “Συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών” ο John Gottman αποκαλεί τους γονείς που λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τον συναισθηματικό κόσμο των παιδιών τους “συναισθηματικούς μέντορες” ή “συναισθηματικούς παιδαγωγούς”. Χαρακτηριστικά γράφει:

“Όπως οι προπονητές προετοιμάζουν τους αθλητές τους για να αντιμετωπίσουν τους δύσκολους αγώνες, έτσι και αυτοί οι γονείς διδάσκουν στα παιδιά τους στατηγικές για να αντιμετωπίσουν τα σκαμπανεβάσματα της ζωής. Δεν ενοχλούνται και δεν αποδοκιμάζουν τις εκφράσεις του θυμού, τηςλύπης ή του φόβου των παιδιών τους, ούτε τις αγνοούν. Αντίθετα αποδέχονται τα αρνητικά τους συναισθήματα ως μια πραγματικότητα της ζωής”.

Σχετικά άρθρα

Ας επιλέξουμε το φως!

Ας επιλέξουμε το φως!

Ας επιλέξουμε λοιπόν το χαμόγελο και όχι την δυσαρέσκεια, την αποδοχή και όχι την κριτική, την υπομονή και όχι την βιασύνη, την γνώση και όχι την άγνοια. Ίσως να μην είναι πάντα εύκολο, αλλά τ’ αποτελέσματα τόσο στο εκπαιδευτικό/θεραπευτικό...

Τα οφέλη της συναισθηματικής αγωγής

Τα οφέλη της συναισθηματικής αγωγής

“Τα βασικά χαρακτηριστικά των γονιών που εφαρμόζουν τη συναισθηματική αγωγή είναι τα παρακάτω: 1. Έχουν επίγνωση των συναισθημάτων των παιδιών τους. 2. Βλέπουν το συναίσθημα ως μια ευκαιρία για οικειότητα και διδασκαλία. 3. Ακούν...

Καλό μήνα!

Καλό μήνα!

Ο Φεβρουάριος είναι ένας απ’ τους αγαπημένους μήνες των παιδιών μιας και είναι ο μήνας των αποκριάτικων μασκαρεμάτων & του πετάγματος του χαρταετού. Πολλές ευκαιρίες λοιπόν για δημιουργικές δραστηριότητες στο σχολείο και το σπίτι...

Η ομορφιά της διαφορετικότητας και το “εκπαιδευτικό σύστημα”

Η ομορφιά της διαφορετικότητας και το “εκπαιδευτικό σύστημα”

Η Μαρία είναι μαθήτρια της Γ` Δημοτικού. Της κάνω το μάθημα των εικαστικών από την πρώτη τάξη. Είναι από εκείνα τα παιδιά που αν και είναι καλή μαθήτρια και πρόθυμη, οι δάσκαλοί της το ίδιο και οι συμμαθητές της, δυσφορούν συχνά όταν είναι κοντά...

Αφήστε ένα σχόλιο