Μια νέα σχολική χρονιά ξεκινά: αλλάζοντας το “αρνητικά φορτισμένη” σε “θετικά φροντισμένη”. (μέρος α’)

Το καλοκαίρι αποτελεί ηδη μια ανάμνηση, ενώ το φθινόπωρο μετράει τις πρώτες μέρες παρουσίας του.. Επιστροφές, αναμνήσεις, προσδοκίες, προσαρμογές , σχεδιασμοί για ενάρξεις και ξεκινήματα σηματοδοτούν, για τους περισσότερους από εμάς, αυτή την εποχή.


Η νέα σχολική χρονιά η οποία βρίσκεται προ των πυλών, έχει αναμφίβολα ένα ειδικό βάρος. Μαζί με το θετικό πρόσημο που εμπεριέχεται ούτως ή άλλως σε κάθε ξεκίνημα, ακόμα κι αν αυτό δεν πραγματοποιείται σε “φυσιολογικές συνθήκες”, φερνει παράλληλα μαζί της αισθήματα άγχους, ψυχικής κόπωσης και ανασφάλειας, αλλά και τις νωπές ακόμα αναμνήσεις μιας πρωτογνωρης μαθησιακής διαδικασιας,  την οποία χαρακτήριζε, μεταξύ άλλων, η έλλειψη σταθερού πλαισίου και η μειωμένη αποτελεσματικότητα.


Εκ των πραγματων, κάθε καινουργια σχολικη χρονιά προκαλεί στους μαθητές εκτός από θετικά συναισθηματα, αισθήματα άγχους, αβεβαιότητας και ανησυχίας.Ο βαθμός, η συχνοτητα, αλλά και ο τρόπος εκδήλωσής τους εξαρτάται από πολλούς παράγοντες όπωςείναι χαρακτήρας του παιδιού, η ηλικία του, οι ιδιαίτερες σχολικές εμπειρίες του και το οικογενειακό περιβάλλον.

Κάτω από το πρίσμα αυτού του ειδικου βάρους λοιπόν στο οποίο αναφερθήκαμε παραπάνω, τα αρνητικά συναισθήματα ή και οι μη λειτουργικές συμπεριφορές κάποιων μαθητών είναι πιθανό  να επιδεινωθούν εν όψει μιας ακόμα χρονιάς με ιδιαιτερότητες αλλά και αβεβαιότητες.

Τα καλά νέα είναι ότι οι γονείς έχουν την δυνατότητα να αντιμετωπίσουν σε εναν ικανοποιητικό βαθμό αποτελεσματικά αυτού του είδους τα συναισθήματα και τις συμπεριφορές. “Χτίζοντας” μάλιστα μέρα με τη μέρα -και ιδανικά από τα πρώτα χρόνια του παιδιού τους- ένα γενικότερο κλίμα εμποστοσύνης, αλληλοσεβασμού και υγιούς αποδοχής, οι γονεις μπορούν να εντοπίζουν έγκαιρα αρνητικά συναισθήματα και συμπεριφορές των παιδιών και μαζί να τα διαχειρίζονται αποτελεσματικά.

Στο επόμενο άρθρο μας θα δούμε κάποιους τρόπους με τους οποίους οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους να δουν τη νέα σχολική χρονιά θετικά και να την αντιμετωπίσουν όσο το δυνατόν πιο λειτουργικά, τόσο για τα ίδια, όσο και για όλη την οικογένεια.

Μέχρι τοτε, υπάρχουν κάποιοι τρόποι προσέγγισης ή αντιμετώπισης αντίστοιχων συναισθημάτων και συμπεριφορών των παιδιών που έχετε εφαρμόσει ως γονείς ή θεραπευτές και έχετε διαπιστώσει ότι έχουν βοηθήσει τοσο κατα την έναρξη της χρονιάς όσο και κατα τη διάρκειά της;

Θα χαρούμε να τους μοιραστείτε μαζί μας!

Σχετικά άρθρα

“Παίζοντας μουσική” : τα οφέλη για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας

“Παίζοντας μουσική” : τα οφέλη για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας

Το κλειδί για να ξεκλειδώσετε την πιθανή ευφυία και ευτυχία του παιδιού σας μπορεί όντως να κρύβεται στη μουσική αλλά το να ενδώσετε στον εμπορικό «οδοστρωτήρα» που είναι η βιομηχανία κατασκευής ευφυών μωρών μάλλον δεν συμφέρει ούτε το παιδί σας...

Βοηθώντας τα αδέλφια των παιδιών με αυτισμό

Βοηθώντας τα αδέλφια των παιδιών με αυτισμό

Τα αδέλφια των παιδιών με αυτισμό αποτελούν μία μοναδική κατηγορία αδελφών. Εκτός από αδέλφια παιδιών με ιδιαιτερότητες όμως, δεν πρέπει να ξεχνάτε, κατά τη διάρκεια της διαπαιδαγώγησής τους, ότι παραμένουν κυρίως παιδιά με ξεχωριστές και...

“Καληνύχτα Αλέξανδρε και όνειρα γλυκά”

“Καληνύχτα Αλέξανδρε και όνειρα γλυκά”

Ένα πανέμορφο παραμύθι για την διαφορετικότητα και την αποδοχή γραμμένο από την μητέρα Μαρία Παπαδοπούλου. Δεν θυμάμαι το όνομά της , όμως δεν έχει αλήθεια και τόσο σημασία. Ας της δώσουμε μαζί ένα όνομα… Να την πούμε Βάγια; Η Βάγια λοιπόν...

Δημοσιεύτηκε
Σκέψεις με αφορμή τη γιορτή της μητέρας

Σκέψεις με αφορμή τη γιορτή της μητέρας

Πριν γίνεις μητέρα δε μπορούσες να φανταστείς.. πόση αγάπη κρύβεις μέσα σου, πόση αντοχή έχεις στη σωματική κούραση, πόση ευτυχία μπορεί να σου προκαλέσει το γέλιο του & η πρώτη του λεξούλα πόσο μαγικό είναι να το βλέπεις μέρα με τη μέρα να...

Αφήστε ένα σχόλιο