Μια νέα σχολική χρονιά ξεκινά: αλλάζοντας το “αρνητικά φορτισμένη” σε “θετικά φροντισμένη”. (μέρος α’)

Το καλοκαίρι αποτελεί ηδη μια ανάμνηση, ενώ το φθινόπωρο μετράει τις πρώτες μέρες παρουσίας του.. Επιστροφές, αναμνήσεις, προσδοκίες, προσαρμογές , σχεδιασμοί για ενάρξεις και ξεκινήματα σηματοδοτούν, για τους περισσότερους από εμάς, αυτή την εποχή.


Η νέα σχολική χρονιά η οποία βρίσκεται προ των πυλών, έχει αναμφίβολα ένα ειδικό βάρος. Μαζί με το θετικό πρόσημο που εμπεριέχεται ούτως ή άλλως σε κάθε ξεκίνημα, ακόμα κι αν αυτό δεν πραγματοποιείται σε “φυσιολογικές συνθήκες”, φερνει παράλληλα μαζί της αισθήματα άγχους, ψυχικής κόπωσης και ανασφάλειας, αλλά και τις νωπές ακόμα αναμνήσεις μιας πρωτογνωρης μαθησιακής διαδικασιας,  την οποία χαρακτήριζε, μεταξύ άλλων, η έλλειψη σταθερού πλαισίου και η μειωμένη αποτελεσματικότητα.


Εκ των πραγματων, κάθε καινουργια σχολικη χρονιά προκαλεί στους μαθητές εκτός από θετικά συναισθηματα, αισθήματα άγχους, αβεβαιότητας και ανησυχίας.Ο βαθμός, η συχνοτητα, αλλά και ο τρόπος εκδήλωσής τους εξαρτάται από πολλούς παράγοντες όπωςείναι χαρακτήρας του παιδιού, η ηλικία του, οι ιδιαίτερες σχολικές εμπειρίες του και το οικογενειακό περιβάλλον.

Κάτω από το πρίσμα αυτού του ειδικου βάρους λοιπόν στο οποίο αναφερθήκαμε παραπάνω, τα αρνητικά συναισθήματα ή και οι μη λειτουργικές συμπεριφορές κάποιων μαθητών είναι πιθανό  να επιδεινωθούν εν όψει μιας ακόμα χρονιάς με ιδιαιτερότητες αλλά και αβεβαιότητες.

Τα καλά νέα είναι ότι οι γονείς έχουν την δυνατότητα να αντιμετωπίσουν σε εναν ικανοποιητικό βαθμό αποτελεσματικά αυτού του είδους τα συναισθήματα και τις συμπεριφορές. “Χτίζοντας” μάλιστα μέρα με τη μέρα -και ιδανικά από τα πρώτα χρόνια του παιδιού τους- ένα γενικότερο κλίμα εμποστοσύνης, αλληλοσεβασμού και υγιούς αποδοχής, οι γονεις μπορούν να εντοπίζουν έγκαιρα αρνητικά συναισθήματα και συμπεριφορές των παιδιών και μαζί να τα διαχειρίζονται αποτελεσματικά.

Στο επόμενο άρθρο μας θα δούμε κάποιους τρόπους με τους οποίους οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους να δουν τη νέα σχολική χρονιά θετικά και να την αντιμετωπίσουν όσο το δυνατόν πιο λειτουργικά, τόσο για τα ίδια, όσο και για όλη την οικογένεια.

Μέχρι τοτε, υπάρχουν κάποιοι τρόποι προσέγγισης ή αντιμετώπισης αντίστοιχων συναισθημάτων και συμπεριφορών των παιδιών που έχετε εφαρμόσει ως γονείς ή θεραπευτές και έχετε διαπιστώσει ότι έχουν βοηθήσει τοσο κατα την έναρξη της χρονιάς όσο και κατα τη διάρκειά της;

Θα χαρούμε να τους μοιραστείτε μαζί μας!

Σχετικά άρθρα

15 νέοι με σύνδρομο Down απαντούν σε μια μέλλουσα μητέρα

15 νέοι με σύνδρομο Down απαντούν σε μια μέλλουσα μητέρα

Μια μέλλουσα μητέρα έστειλε το παρακάτω e-mail στον CoorDown, τον Εθνικό Οργανισμό της Ιταλίας για τα άτομα με σύνδρομο Down: “Περιμένω μωρό. Έμαθα πως έχει σύνδρομο Down. Φοβάμαι. Τι είδους ζωή θα έχει το παιδί μου;” Με αφορμή την...

Δημοσκόπηση: Ποιός είναι ο βασικός στόχος του σχολείου;

Δημοσκόπηση: Ποιός είναι ο βασικός στόχος του σχολείου;

Ποιός πρέπει να είναι ο βασικός στόχος του σχολείου; Να μεταδώσει γνώσεις Να προετοιμάσει για την εισαγωγή σε ανώτερες σχολές Να αναπτύξει γνωστικές και κοινωνικές δεξιότητες Να καλλιεργήσει την αγάπη για την μάθηση Other Please Specify: Poll...

Μια νέα σχολική χρονιά ξεκινά: αλλάζοντας το “αρνητικά φορτισμένη” σε “θετικά φροντισμένη”. (μέρος β’)

Σε προηγούμενο άρθρο μας αναφερθήκαμε στο ειδικό βάρος που φέρει η νέα σχολική χρονιά η οποία ετοιμάζεται να ξεκινήσει σε λίγες ημέρες. https://eidikipaidagwgos.gr/μια-νέα-σχολική-χρονιά-ξεκινά-αλλάζον/ Όσο πιο έγκαιρα λάβουμε ως δεδομένο το ότι...

Παίζω & μαθαίνω στην παραλία!3+1 δημιουργικές δραστηριότητες

Παίζω & μαθαίνω στην παραλία!3+1 δημιουργικές δραστηριότητες

Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού, την πιο αγαπημένη εποχή της πλειοψηφίας των παιδιών και με διαφορά!Το σχολείο, τα μαθήματα, η συχνά κουραστική και απαιτητική καθημερινότητα των μαθητών είναι, προσωρινά τουλάχιστον, παρελθόν. Η τρέχουσα...

Αφήστε ένα σχόλιο